Autoværksted | Bilkompressor starter ikke - Strømsvigtproblem | HillerodAutocenter

Ifølge Autoværksted-eksperterne er den mest almindelige årsag normalt et strømsvigt, når bilen ikke starter.
  • Strømmen genereres i den elektriske generator, akkumuleres i batteriet og overføres gennem tændspolen og fordeleren til tændrørene i motorrummet.
  • Elektricitet skal altid strømme i kredsløb. Hvis det elektriske kredsløb afbrydes, transmitteres der ikke længere elektricitet. der vender tilbage til den elektriske generator gennem kroppen.
Derfor siger Autoværksted-eksperter, at den elektriske generator og batteriet altid skal være jordforbundet, dvs. de skal være forbundet til kroppen.
Der kan dannes korrosion mellem denne netledning og kroppen. Hvis dette ikke registreres, forværres bilens start, indtil den på et tidspunkt ikke længere fungerer.
Ifølge Autoværksted Hillerød er løsningen på problemet meget enkel. Jordledningerne skrues ud, poleres, indtil de er rene, og dækkes af terminalfedt. De skrues derefter ind igen, og problemet er væk. Tændspolen omdanner 24 volt elektricitet fra den elektriske generator til en kraftig tændingsstrøm på 10.000 volt. Fra spolen kører et kabel til distributøren. I større køretøjer kan det ske, at dette kabel frigøres. Dette ville være den enkleste årsag, hvis bilen ikke længere starter. Sæt blot kablet tilbage i den rigtige position, så er du færdig. Men hvis kablet er på plads, og gnister springer ved start, så er det isolerende lag beskadiget, og årsagen kan være bid af en gnaver. Som en foreløbig foranstaltning skal tændingskablet være pakket ind i isolerende tape.
  • Hvis bilen starter senere, skal hele motorrummet kontrolleres uden fejl, hvis der er mere gnaverbid.
  • Hvis kølevæskeslangen også er blevet beskadiget, kan der opstå en total motorfejl.
Ifølge Autoserviceværksted i Hillerød kan et problem relateret til strømforsyning også være startmotor. Den er sammensat af en elektrisk motor og en elektromagnetisk dissealgement-enhed. Startmotoren kan blive slidt over tid, og kontakterne kan korrodere. En defekt ester manifesterer sig gennem en voldsom lyd. I dette tilfælde afkobler elektromagman ikke længere gearet helt fra squeateren, mens den elektriske motor fortsætter med at dreje det. Med lidt held kan du rette denne fejl. Men normalt kan kun den beskadigede del udskiftes.
Hvis den elektriske generator svigter, oplades batteriet ikke længere, hvilket normalt signaleres gennem et konstant lysende indikatorlys på instrumentbrættet. Hvis den ignoreres for længe, ​​vil tændspolen stoppe med at modtage elektricitet på et eller andet tidspunkt. Ifølge Autoserviceværksted i Hillerød skal batteriet i dette tilfælde først oplades og derefter den elektriske generator kontrolleres. De fleste af de mangler, der påvirker generatoren, er generelt meget små; enten drivremmen er beskadiget, eller kulbørsterne er slidte. Begge skader kan løses med lidt penge og et par trin.

Comments

Popular posts from this blog

Damp rensning af bilen en innovativ metode til at sterilisere bilens kabine

Bilreparation med Autoværksted Hillerød

Forbered din bil til vinteren med Autoværksted Hillerød