Bremsevæske: udskiftning og vedligeholdelse | Bilproducent i Hillerød


I dag vil vi tale om bremsevæske, og vi vil prøve at forklare, hvorfor det er så vigtigt at kontrollere niveauet.

Bremsevæske: hvordan det fungerer, og hvorfor niveauet går ned.

Ifølge den øverste bilproducent i Hillerød er bremsevæske intet andet end en særlig type ukomprimerbar væske, hvormed vores bilers bremsehydrauliske system er fyldt: takket være det transmitteres (multipliceret) den kraft, vi giver på bremsepedalen. til elektroderne, som, når de er drevet, udøver den nødvendige friktion på hjulene for at stoppe deres kørsel.

Bremsesystemet er perfekt forseglet, men vi ser ofte en sænkning af væsken … Årsagerne kan være mere end en:

• Bremseklodserne slides over tid og stikker mere ud af huset og trækker derfor mere væske fra systemet.

• Nogle gange fejler sidstnævnte, og der opstår reelle lækager: Hvis vi bemærker et pludseligt og jævnt væskedråbe, er det godt at få kontrolleret vores bil, fordi det sandsynligvis er en farlig fejl i systemet.

Bremsevæsken er indeholdt i en speciel gennemsigtig tank placeret i bilens hætte, og det er meget vigtigt at kontrollere niveauet, som altid skal være mellem de to hak: maksimum og minimum.

Ifølge Autoværksted-specialisten, når væsken falder under minimumsniveauet (ikke før), skal den fyldes op med noget andet, absolut af samme type, da forskellige væsker ofte er uforenelige med hinanden.

Ligesom det er vigtigt at kontrollere niveauet med jævne mellemrum (da vi kontrollerer motorolie eller kølevæske), er det lige så vigtigt at udskifte det efter et bestemt brugstidspunkt; nu vil vi se hvorfor.

Hvorfor og hvornår er det nødvendigt at udskifte bremsevæske?

Ifølge den øverste bilproducent i Hillerød er bremsevæske en særlig “hygroskopisk” væske, hvilket betyder, at den har tendens til at absorbere fugt: over tid kan bremsesystemrørene danne små porøsiteter på overfladen og blive permeabel for vandet i det ydre miljø, der absorberes af bremsevæsken og forårsager ikke få sikkerhedsproblemer.

Under voldsom opbremsning når den del af væsken, der er mest i kontakt med friktionsmaterialet, meget høje temperaturer, og vandet inde i det omdannes til vanddamp. Sidstnævnte er i modsætning til bremsevæske komprimerbar, og af denne grund forlænges pedalbevægelsen farligt og reducerer bremseeffektiviteten kraftigt.

Som om det ikke var nok, bliver bremsevæsken, som allerede har en vigtig ætsende virkning ved at inkorporere vand, endnu mere aggressiv over tid og har tendens til at oxidere de metaldele, som den kommer i kontakt med, og bevarer også urenheder, der kan blokere ventiler.

Som altid er den mest hensigtsmæssige ting at stole på din betroede mekaniker til periodiske kontroller, som vil rådgive os om, hvad vi skal gøre, især efter at have kontrolleret væsken, som da den absorberer fugt, har en tendens til at blive mørkere.

Hvad venter du på at kontakte eksperterne på Autocenter Hillerod-bogen for service nu!

Comments

Popular posts from this blog

Damp rensning af bilen en innovativ metode til at sterilisere bilens kabine

Bilreparation med Autoværksted Hillerød

Forbered din bil til vinteren med Autoværksted Hillerød